• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

Hej!

Grattis till din graviditet!

Jag väntar att få träffa min bebis i början på februari! Vore jättekul med en tråd för oss göteborgare som dessutom väntar första barnet!

• cotton

Jag är förväntansfull, glad, chockad, LÄNGTAR!!!

Ni då? Hur gamla är ni? Jag är 32 år. Detta är ett efterlängtat plus, vi höll på i mer än ett år... och så äntligen!

• Lillebäcks mamma

Hej! 

Va roligt att ni hittat hit Glad Grattis till era pluss!

Alla mina symptom har försvunnit så nu mår jag precis som vanligt (kanske något tröttare). Har haft så ont i brösten att jag knappt kunnat duscha ens, och nu känns de inte mer än vid en vanlig menstruation.

Illamåendet är också borta, även om jag inte hade så jättemycket av den varan innan heller.
    Lite växtvärk emellanåt bara.

Var på ett tidigt ultraljud för en vecka sedan och fick se en liten bebis och ett hjärta som tickade på alldeles perfekt, så jag vet ju att det är någon där. Men ändå...man börjar nästan undra nu.

Hur mår ni? Vart i Göteborg befinner ni er? Har ni varit på mvc och skrivit in er ännu? 

• cotton

Lillebäcks mamma, befinner du dig inte i den där perioden under graviditeten då man mår oförskämt bra men att bebismagen inte syns än, så att man nojar jämt? Spökperioden eller liknande tror jag att det kallas.

Jag har ömma bröst och otroligt växtvärk i tjejmagen. Jösses, detta kommer nog att bli en stor bebis, för h*n verkar vilja ha mycket plats!

Jag och min fästman bor i Linnestan, men börjar kika på hus lite smått. Vill ju gärna spendera nästa sommar grillandes med en knubbig bebis på en filt i gräset.  

Å Gud vad jag längtar nu!

Berätta mer om er!

• frökenelin

Jag mår jättebra idag. Hela förra veckan hade jag grym molvärk och kunde knappt sova p.g.a. det gjorde så ont. Brösten var dessutom fruktansvärt ömma. I går och i förrgår mådde jag lite illa på förmiddagen, och har varit jättetrött på kvällarna och somnat redan för 22.00 (är annars alltid uppe till 00.00, minst).
    Men man blir nästan lite nojig för att symptomen är så få i v 6, som jag är i. Är det inte då man börjar märka av illamående och sånt?

Förresten, något som jag inte vet är ett gravsymptom eller inte, men jag har varit väldigt frusen senaste tiden. I måndags satt jag och hackade tänder inomhus. Har även varit väldigt törstig.

Har tid för tidigt UL den 24 juni och hälsosamtal den 8 juni.

• Lillebäcks mamma

Ja kanske det, inte hört talas om den - spökperioden. Men det hoppas vi ju då. 
    Innan ultraljudet hade jag bf 27 dec, så då hade jag varit halvvägs in i vecka 11 nu. Men eftersom jag fick bf framflyttat till 30 dec så går jag inte in i vecka 11 förrän i morgon. Kändes lite sådär att behöva backa, men det är tydligen vanligt.

Nej ingen bebismage syns ännu, även om jag blir svullen om magen framåt kvällen och efter att jag ätit.

Jag är en (lillgammal) 24-åring Tungan ute som bor med min fästman i Kallebäck. Det är som sagt vårt första barn och det är mycket efterlängtat, även om det blev på första försöket. Jag var helt säker på att det skulle ta tid för oss eftersom vi ville ha barn så väldigt gärna, men istället blev vi nästan chockade över hur fort det gick. 

Jag har också suttit och drömt mig bort till nästa sommar när man kan vara ute med vagnen och ligga och mysa på en filt Glad Ååhh, vad man längtar!

• Lillebäcks mamma

Törstig har jag varit hela tiden med. Vatten är ju bara sååå gott helt plötsligt Glad
    Frusen har jag dock inte varit, snarare tvärtom. Min kroppstemperatur är högre än den brukar tror jag, för jag brukar alltid vara lite småfrusen annars. Min sambo säger sig ha märkt det för annars brukar jag ligga väldigt nära honom på natten (han är som ett element) och nu ligger jag en bit i från (även om jag har handen på honom Tungan ute)

• frökenelin

Lillebäcks mamma - Min sambo sköt också skarpt och det tog sig på första försöket. Vi var helt chockade, mest jag, som varit helt övertygad om att det skulle ta en evighet att bli gravid (för mamma tog det flera, flera år). Men han verkar vara en sharp shooter =)

• Lillebäcks mamma

Haha ja, det är lite komiskt hur stolt sambon verkar vara för det faktum att det tog sig direkt. Jag var helt säker på att det åtminstone skulle ta de där 6 standardmånaderna. 
    Men vi åkte bort och bodde på Gullmarstrands Hotell i fiskebäckskil över påsk och det var nog då det hände, kanske det var vinet och distraktionen som gjorde det Tungan ute 

Det är förresten därför vår lilla skatt fick arbetsnamnet Lillebäck. Kändisar brukar ju döpa sina barn efter var de blev gjorda, och antingen så gjordes vår lilla bebis i fiskebäckskil eller i kallebäck - och då blev det Lillebäck Glad 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?